Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Hollywood: Blockbuster 2.0 a franchise kultura - Proměna studiového modelu po roce 2000, IP a transmediální vyprávění, VFX a virtual production, objemové LED stěny, distribuce: globální premiéry vs. "day-and-date" 2. Nový americký nezávislý film a model A24 - Strategie studií A24, Focus Features a Neon, festivalový oběh a "platform release", reprezentace identity, menšin a queer perspektiv, vliv streamovacích akvizic 3. Současná Evropa: autorský film a koprodukce - Evropské financování a národní fondy, vztah producent-autor, role festivalu v Cannes v distribuci, aplikace teorie autora ve 21. století 4. Globální jih: Korea, Indie, Latinská Amerika - Vzestup korejské kinematografie a role CJ ENM, Tollywood a pan-indické blockbustery, festivalová diplomacie latinskoamerických filmů, streamovací platformy jako globální distributoři 5. Český film po roce 2000 - Institucionální rámec: Státní fond kinematografie a koprodukce ČT, generační výměna a nové vlny, domácí vs. festivalová recepce, české žánrové experimenty (horor, hybrid animace a hraného filmu)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientace ve vývoji kinematografie. |
Orientace ve vývoji kinematografie. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
charakterizovat žánry a jejich prvky |
charakterizovat žánry a jejich prvky |
vyjmenovat možná reprezentativní díla k probíraným dekádám |
vyjmenovat možná reprezentativní díla k probíraným dekádám |
vyjmenovat možné reprezentativní tvůrce k probíraným dekádám |
vyjmenovat možné reprezentativní tvůrce k probíraným dekádám |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
analyzovat vybraná díla |
analyzovat vybraná díla |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
analyzovat rukopis tvůrce |
analyzovat rukopis tvůrce |
zapojit se do diskuze nad dílem |
zapojit se do diskuze nad dílem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Přednášení |
Přednášení |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Corner, John. Critical ideas in television studies. Oxford: Clarendon Press, 1999. ISBN 0-19-874220-7.
-
KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Akropolis, 2016. ISBN 9788074701467.
-
LEWIS, John. Looking past the screen: case studies in American film history and method. Durham: Duke University Press, 2007. ISBN 978-0-8223-3821-5.
|