Předmět: Seminář k diplomové práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci
Kód předmětu KAAT/SEDP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gregor Lukáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Příprava rešerše na dané téma teoretické části 2. Možné zdroje a jejich používání 3. Způsob zpracování dat 4. Způsoby citace literárních zdrojů 5. Formátování 6. Skladba a obsah teoretické části 7. Praktická část a její obsah 8. Revize

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Analýza textu, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 80 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Odborné dovednosti
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Analýza textu
Individuální práce studentů
Analýza textu
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
  • Filka, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
  • Fischer, Elizabeth. Enjoy writing your science thesis or dissertation!: a step-by-step guide to planning and writing a thesis or dissertation for undergraduate and graduate science students. London: Imperial College Press, 2014.
  • Glogar, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín : FaME, 2001. ISBN 80-7318-040-5.
  • TAUFER, I., KOTYK, J., JAVŮREK, M. Jak psát a obhajovat závěrečnou práci: bakalářskou, diplomovou, rigorózní, habilitační. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 9788073951573.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr