Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Příprava rešerše na dané téma teoretické části 2. Možné zdroje a jejich používání 3. Způsob zpracování dat 4. Způsoby citace literárních zdrojů 5. Formátování 6. Skladba a obsah teoretické části 7. Praktická část a její obsah 8. Revize
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Filka, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
-
Fischer, Elizabeth. Enjoy writing your science thesis or dissertation!: a step-by-step guide to planning and writing a thesis or dissertation for undergraduate and graduate science students. London: Imperial College Press, 2014.
-
Glogar, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín : FaME, 2001. ISBN 80-7318-040-5.
-
TAUFER, I., KOTYK, J., JAVŮREK, M. Jak psát a obhajovat závěrečnou práci: bakalářskou, diplomovou, rigorózní, habilitační. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 9788073951573.
|