Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se věnují přípravě, vývoji projektu diplomového filmu. 1. Námět, téma, literární scénář, bodový scénář, výtvarné řešení, storyboard, color script, technické/výtvarné zkoušky. 2. Animatik s provizorním zvukovým řešením. 3. Kontakty se střihači, zvukaři, hudebníky a dalšími spolupracovníky. 4. Treatment a režijní explikace. Materiály, které vzniknou během semestru budou použity na prezentaci k žádosti o finanční podporu. Společně s vyučujícím student hledá nejsilnější vyjádření a nejefektivnější zpracování plánovaného díla. Při společných setkáních se bude formulovat zpětná vazba pro postup v práci a blíže se věnovat jednotlivým studenty zvoleným tématům, různým způsobům uchopení a přístupům řešení, volby perspektivy vyprávění, režijní dramaturgii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 117 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 78 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
dovede analyzovat pohyblivý obraz |
dovede analyzovat pohyblivý obraz |
Odborné dovednosti |
---|
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Je schopný své představy realizovat. |
Je schopný své představy realizovat. |
je schopen se výtvarně vyjadřovat |
je schopen se výtvarně vyjadřovat |
Je schopný pracovat samostatně i v týmu |
Je schopný pracovat samostatně i v týmu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
dovede sepsat treatment a režijní explikaci ke svému připravovanému animovanému snímku |
dovede sepsat treatment a režijní explikaci ke svému připravovanému animovanému snímku |
umí si připravit materiály k prezentaci (pitch) k diplomovému filmu ve vývoji |
umí si připravit materiály k prezentaci (pitch) k diplomovému filmu ve vývoji |
Odborné dovednosti |
---|
při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
dovede analyzovat a pojmenovat co je pro dané řešení scény vhodné (výtvarně, kompozicí, pohybem, pózami, zvukem, scénáristicky) a zdůvodnit proč tomu tak je |
dovede analyzovat a pojmenovat co je pro dané řešení scény vhodné (výtvarně, kompozicí, pohybem, pózami, zvukem, scénáristicky) a zdůvodnit proč tomu tak je |
umí vytvořit fungující prezentovatelný animatik k připravovanému animovanému filmu |
umí vytvořit fungující prezentovatelný animatik k připravovanému animovanému filmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
KINDER, b. Making the cut at Pixar: The art of editing animation. Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 9780367766146.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
|