|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se věnují přípravě, vývoji projektu diplomového filmu. 1. Námět, téma, literární scénář, bodový scénář, výtvarné řešení, storyboard, color script, technické/výtvarné zkoušky. 2. Animatik s provizorním zvukovým řešením. 3. Kontakty se střihači, zvukaři, hudebníky a dalšími spolupracovníky. 4. Treatment a režijní explikace. Materiály, které vzniknou během semestru budou použity na prezentaci k žádosti o finanční podporu. Společně s vyučujícím student hledá nejsilnější vyjádření a nejefektivnější zpracování plánovaného díla. Při společných setkáních se bude formulovat zpětná vazba pro postup v práci a blíže se věnovat jednotlivým studenty zvoleným tématům, různým způsobům uchopení a přístupům řešení, volby perspektivy vyprávění, režijní dramaturgii.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 38 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| dovede analyzovat pohyblivý obraz |
| dovede analyzovat pohyblivý obraz |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Je schopný své představy realizovat. |
| Je schopný své představy realizovat. |
| je schopen se výtvarně vyjadřovat |
| je schopen se výtvarně vyjadřovat |
| Je schopný pracovat samostatně i v týmu |
| Je schopný pracovat samostatně i v týmu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| dovede sepsat treatment a režijní explikaci ke svému připravovanému animovanému snímku |
| dovede sepsat treatment a režijní explikaci ke svému připravovanému animovanému snímku |
| umí si připravit materiály k prezentaci (pitch) k diplomovému filmu ve vývoji |
| umí si připravit materiály k prezentaci (pitch) k diplomovému filmu ve vývoji |
| Odborné dovednosti |
|---|
| při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| dovede analyzovat a pojmenovat co je pro dané řešení scény vhodné (výtvarně, kompozicí, pohybem, pózami, zvukem, scénáristicky) a zdůvodnit proč tomu tak je |
| dovede analyzovat a pojmenovat co je pro dané řešení scény vhodné (výtvarně, kompozicí, pohybem, pózami, zvukem, scénáristicky) a zdůvodnit proč tomu tak je |
| umí vytvořit fungující prezentovatelný animatik k připravovanému animovanému filmu |
| umí vytvořit fungující prezentovatelný animatik k připravovanému animovanému filmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
KINDER, b. Making the cut at Pixar: The art of editing animation. Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 9780367766146.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
|