Vyučující
|
-
Zeman Michal, doc. ak. mal.
|
Obsah předmětu
|
1. statický obraz jako předstupeň pro vyprávění v čase nebo vyprávění v obrazovém sledu. 2. vnímání a rozpoznávání, figura a její forma a obsah 3. typologie a charakteristika figury pomocí ikonografických znaků 4. popisná a expresivní kresba figury ve shodě jejího gesta a řeči těla 5.figura a akce, figura v aktivní a pasivní činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat znázorňování skutečnosti v kontextu doby a technologie |
popsat znázorňování skutečnosti v kontextu doby a technologie |
charakterizovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
charakterizovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
charakterizovat výtvarný styl v kontextu doby a technologie, materiálu |
charakterizovat výtvarný styl v kontextu doby a technologie, materiálu |
definovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
definovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
osvojit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
osvojit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znázorňování skutečnosti v kontextu současné technologie |
aplikovat znázorňování skutečnosti v kontextu současné technologie |
aplikovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
aplikovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
navrhnout výtvarný styl v kontextu současné technologie, materiálu a tématu |
navrhnout výtvarný styl v kontextu současné technologie, materiálu a tématu |
realizovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
realizovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
vyřešit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
vyřešit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Malvern Praha, 2009. ISBN 9788086702612.
-
BELL, Julian, Julia BALCHIN a Claudia TOBIN. Ways of drawing: artists' perspectives and practices. London: in collaboration with the Royal Drawing School, 2019. ISBN 0500021902.
-
Berger, John. O pohledu. Praha, 2009.
-
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
-
Daniela Hodrová. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
ECO, Umberto. Jak cestovat s lososem a jiné eseje. Argo Praha, 2017. ISBN 978-80-257-2167-4.
-
ECO, Umberto. Od hlouposti k šílenství. Argo Praha, 2016. ISBN 978-80-257-1933-6.
-
ECO, Umberto. Zpověď mladého romanopisce. Argo Praha. 2013.
-
HODROVÁ, Daniela. Co se vyjevuje. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-016-4.
|