|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. filmová řeč animovaného filmu a rámování filmového obrazu 2. specifika animovaného filmu 3. mizanscéna v animovaném filmu 4. technologie a výtvarnost v animovaném filmu 5. vyprávění - začátek střed a konec 6. pohyb kamery v animovaných filmech 7. příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu 8. příkladová analýza vybraného celovečerního animovaného filmu 9. vytváření obrázkových scénářů dle zadání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
| student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
| student umí uvést specifika animovaného filmu |
| student umí uvést specifika animovaného filmu |
| student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
| student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
| umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
| umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
| dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
| dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
| umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
| dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
| dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
| v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
| v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
| v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
| v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
-
Hodrová, Daniela. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
Hooks, Ed. Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 978-0-203-81622-6.
-
LYONS, Jonathan. Comedy for animators. Burlington, MA: Focal Press. 2015.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
-
Norštejn, Jurij. Sníh na trávě I. AMU Praha, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
-
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. Orbis, Praha, 1967.
|