|
Vyučující
|
-
Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní témata: - historie příběhů vyprávěných obrazy, - výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu, - cílové skupiny dnešní animované tvorby, - vývojová psychologie dětského diváka, - knižní ilustrace a animovaný film, - specifika výtvarné složky animované tvorby.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců. |
| Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců. |
| Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
| Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
| Dokáže "číst" řeč těla. |
| Dokáže "číst" řeč těla. |
| Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat. |
| Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat. |
| Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
| Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
| Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
| Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
| Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
| Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
| Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
| Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
| Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
| Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
| Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|