Předmět: Specifics of Animated Communication

« Zpět
Název předmětu Specifics of Animated Communication
Kód předmětu KAAT/DXSAC
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
Obsah předmětu
Základní témata: - historie příběhů vyprávěných obrazy, - výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu, - cílové skupiny dnešní animované tvorby, - vývojová psychologie dětského diváka, - knižní ilustrace a animovaný film, - specifika výtvarné složky animované tvorby.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců.
Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců.
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů.
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů.
Dokáže "číst" řeč těla.
Dokáže "číst" řeč těla.
Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat.
Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat.
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů.
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů.
Odborné dovednosti
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci.
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci.
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů.
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů.
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne.
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne.
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí.
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí.
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu.
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr