Vyučující
|
-
Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Základní témata: - historie příběhů vyprávěných obrazy, - výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu, - cílové skupiny dnešní animované tvorby, - vývojová psychologie dětského diváka, - knižní ilustrace a animovaný film, - specifika výtvarné složky animované tvorby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců. |
Student má teoretické (i praktické) zkušenosti v oblasti animace. Získá přehled o výjimečných českých a slovenských animovaných filmů a jejich tvůrců. |
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
Dokáže "číst" řeč těla. |
Dokáže "číst" řeč těla. |
Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat. |
Naučil se pravidla animace a způsoby, jak je porušovat. |
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
Odborné dovednosti |
---|
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|