Vyučující
|
-
Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
- Historie příběhů vyprávěných obrazy. - Výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu. - Cílové skupiny dnešní animované tvorby. - Vývojová psychologie dětského diváka. - Knižní ilustrace a animovaný film. - Specifika výtvarné složky animované tvorby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace. |
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace. |
Dokáže "číst" řeč těla. |
Dokáže "číst" řeč těla. |
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů. |
Naučil se pravidla animace a způsoby jak je porušovat. |
Naučil se pravidla animace a způsoby jak je porušovat. |
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů. |
Odborné dovednosti |
---|
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci. |
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů. |
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne. |
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí. |
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Illustration now!. Köln : Taschen, 2010. ISBN 978-3-8365-2138-3.
-
Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
-
Iordan Chimet. Hrdinovié, fantomy, myši. Praha, nakl. Vyšehrad, 1984. ISBN 33-669-84.
-
James Monako. Jak číst film. Praha, nakl. Albatros, 2004. ISBN 13-844-005.
-
Jan Poš. Výtvarníci animovaného filmu. Praha, Odeon, 1990. ISBN 401 22 826.
-
Julius Wiedemann. Ilustration Now!.
-
kolektív. Animace a doba. Praha, 2000.
-
Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. 5., přeprac. a dopl. vyd., V Portále 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.
|