Předmět: Specifika animované komunikace

« Zpět
Název předmětu Specifika animované komunikace
Kód předmětu KAAT/DSAK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
Obsah předmětu
- Historie příběhů vyprávěných obrazy. - Výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu. - Cílové skupiny dnešní animované tvorby. - Vývojová psychologie dětského diváka. - Knižní ilustrace a animovaný film. - Specifika výtvarné složky animované tvorby.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace.
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace.
Dokáže "číst" řeč těla.
Dokáže "číst" řeč těla.
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů.
Také student z ateliérů, které se nezabývají přímo audiovizí, se naučí "filmovou řeč" jednotlivých žánrů.
Naučil se pravidla animace a způsoby jak je porušovat.
Naučil se pravidla animace a způsoby jak je porušovat.
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů.
Umí definovat rozdíly ve zvukovém designu animovaných a hraných filmů.
Odborné dovednosti
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci.
Teoretické znalosti neverbální komunikace a řeči těla umí využít v animaci.
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů.
Dokáže převést princip inscenování a zveličování do expresivní kresby a vyprávění příběhů.
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne.
Dokáže rozlišit, který příběh se hodí pro animovaný film a naopak, který ne.
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí.
Dokáže rozhodnout, pro jakou techniku animace se ten, který příběh hodí.
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu.
Dokáže pracovat jako designér obrazu nebo zvuku v animovaném filmu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Illustration now!. Köln : Taschen, 2010. ISBN 978-3-8365-2138-3.
  • Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
  • Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
  • Iordan Chimet. Hrdinovié, fantomy, myši. Praha, nakl. Vyšehrad, 1984. ISBN 33-669-84.
  • James Monako. Jak číst film. Praha, nakl. Albatros, 2004. ISBN 13-844-005.
  • Jan Poš. Výtvarníci animovaného filmu. Praha, Odeon, 1990. ISBN 401 22 826.
  • Julius Wiedemann. Ilustration Now!.
  • kolektív. Animace a doba. Praha, 2000.
  • Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. 5., přeprac. a dopl. vyd., V Portále 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní