Předmět: Ateliér animace 5

« Zpět
Název předmětu Ateliér animace 5
Kód předmětu KAAT/AT5
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 14
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chytková Eliška, MgA.
Obsah předmětu
1. Teoretický úvod do oboru animace - její obecná pravidla, principy, terminologie. 2. Kreslená animace - praktická cvičení, která se zaměřují na animaci subjektu ve stanoveném plošném nebo prostorovém zobrazení za použití lineární kresby. 3. Student si osvojí základní principy animace, které následně bude aplikovat i v dalších technikách animace. 4. Základní animační principy uplatněné na jednoduché lidské figuře (pohyb po linii, pohyb v prostoru). 5. Základní práce s programem TV Paint (2D digitální kreslená animace) a After Effects (2D digitální plošková animace), Dragonrame (stop-motion animace). 6. Semestr je zakončen výrobou semestrálního filmu, kde student uplatní znalosti získané během ZS. Vyzkouší si odvyprávět vlastní příběh, pracovat s výrobním plánem a osvojí si výrobní fáze potřebné k vytvoření autorského filmu.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 117 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 80 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
Odborné dovednosti
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval
- v animaci pracuje s tempo-rytmem
- v animaci pracuje s tempo-rytmem
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Kačor, Miroslav. Zlatý věk české loutkové animace. 1. vyd. Praha : Animation People : Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
  • KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr