|
Vyučující
|
-
Chytková Eliška, MgA.
-
Štrobl Ivan, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Animace čtyřnožců (stolička, lehké, těžké zvíře, herecký projev zvířete). 2. Kombinace lidských a zvířecích figur do vzájemné interakce. 3. Typizace pohybu, časování, rytmizace se zvukovou složkou (animace na hudební stopu a na zadaný komentář, lip sync). 4. Pokročilá práce s obrazovou skladbou (animovaný střih). 5. Filmová řeč ve službách žánru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 156 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 114 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| - dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| - dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace |
| - dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace |
| - definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika |
| - definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika |
| - vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik |
| - vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik |
| - dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| - dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| - při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| - dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval |
| - dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval |
| - v animaci pracuje s tempo-rytmem |
| - v animaci pracuje s tempo-rytmem |
| - dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas |
| - dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas |
| - realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je |
| - realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je |
| - aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti |
| - aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kačor, Miroslav. Zlatý věk české loutkové animace. 1. vyd. Praha : Animation People : Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
-
KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|