|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Praktická krátká animační cvičení - rytmická cvičení, prezentace činnosti subjektu, základy charakterové animace. 2. Přerod schematické kresby v nositele charakteru. 3. Přerod z realistické kresby ve stylizovaný subjekt. 4. Zaměření na proces vytváření designu postav. 5. Animační principy využité při zapojení dynamiky, vědomá práce s rytmem (tanec, pracovní činnosti).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 169 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 104 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 102 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| dovede vysvětlit pojem character design |
| dovede vysvětlit pojem character design |
| definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
| definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
| vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
| vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
| dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| dovede vytvořit character design |
| dovede vytvořit character design |
| realizovat charakterovou animaci |
| realizovat charakterovou animaci |
| využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
| využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 80-7004-076-9.
-
Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
-
Kačor, Miroslav. Zlatý věk české loutkové animace. 1. vyd. Praha : Animation People : Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
-
KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
MURDOCK, Kelly L. Autodesk Maya 2023 Basics Guide. SDC Publications, 2022. ISBN 1630575275.
-
SOLAŘÍK, Bruno. Jan Švankmajer. CPress. 2018.
-
SPÁLENÁ, Ludmila. Karel Zeman a jeho kouzelný svět. Brno: CPress, 2015. ISBN 978-80-264-0941-0.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|