Předmět: Ateliér animace 2

« Zpět
Název předmětu Ateliér animace 2
Kód předmětu KAAT/AT2
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kukal Martin, MgA.
  • Chytková Eliška, MgA.
Obsah předmětu
1. Praktická krátká animační cvičení - rytmická cvičení, prezentace činnosti subjektu, základy charakterové animace. 2. Přerod schematické kresby v nositele charakteru. 3. Přerod z realistické kresby ve stylizovaný subjekt. 4. Zaměření na proces vytváření designu postav. 5. Animační principy využité při zapojení dynamiky, vědomá práce s rytmem (tanec, pracovní činnosti).

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 169 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 104 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 102 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
dovede vysvětlit pojem character design
dovede vysvětlit pojem character design
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
Odborné dovednosti
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
dovede vytvořit character design
dovede vytvořit character design
realizovat charakterovou animaci
realizovat charakterovou animaci
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 80-7004-076-9.
  • Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
  • Kačor, Miroslav. Zlatý věk české loutkové animace. 1. vyd. Praha : Animation People : Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
  • KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • MURDOCK, Kelly L. Autodesk Maya 2023 Basics Guide. SDC Publications, 2022. ISBN 1630575275.
  • SOLAŘÍK, Bruno. Jan Švankmajer. CPress. 2018.
  • SPÁLENÁ, Ludmila. Karel Zeman a jeho kouzelný svět. Brno: CPress, 2015. ISBN 978-80-264-0941-0.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr