Předmět: Ateliér animace 7

« Zpět
Název předmětu Ateliér animace 7
Kód předmětu KAAT/AN8AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 12
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Stylizované charakterové animační etudy vytvořené na základě odpozorovaných situací, reality. 2. Animovaná esej. 3. Výtvarná a literární příprava diplomového projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Příprava na zkoušku - 68 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 104 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Výsledky učení
dovede charakterizovat výrazové prostředky animovaného filmu
dovede charakterizovat výrazové prostředky animovaného filmu
popsat specifika animované tvorby
popsat specifika animované tvorby
umí vyjmenovat různé přístupy k vyprávění v animovaném filmu
umí vyjmenovat různé přístupy k vyprávění v animovaném filmu
vymezit specifika režijních přístupů světových tvůrců animovaných filmů
vymezit specifika režijních přístupů světových tvůrců animovaných filmů
vysvětlit pojem obrazová řeč a filmová řeč
vysvětlit pojem obrazová řeč a filmová řeč
Odborné dovednosti
dovede navrhnout animovaný krátkometrážní film
dovede navrhnout animovaný krátkometrážní film
dovede připravit krátkometrážní animovaný film
dovede připravit krátkometrážní animovaný film
analyzovat a pojmenovat problém a najít možné řešení během přípravy či realizace projektu
analyzovat a pojmenovat problém a najít možné řešení během přípravy či realizace projektu
dovede pracovat s výrazovými prostředky animovaného filmu, tak aby předal myšlenku a emoci k divákovi v co nejsilnější podobě
dovede pracovat s výrazovými prostředky animovaného filmu, tak aby předal myšlenku a emoci k divákovi v co nejsilnější podobě
dovede umně pracovat s tempo-rytmem ve vyprávění - pohybem uvnitř obrazu i střihem a výtvarnou stylizací
dovede umně pracovat s tempo-rytmem ve vyprávění - pohybem uvnitř obrazu i střihem a výtvarnou stylizací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
  • Beiman, Nancy. Animated performance: bringing imaginary animal, human and fantasy characters to life. Required reading range: module reader, 2010. ISBN 9782940373819.
  • BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Dovnikovič, B. Škola kresleného filmu. Praha : Institut výchovy a vzdělávání pracovníků ČST, 1986.
  • Dovnikovič. Škola animovaného filmu.
  • Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 59-014-94.
  • Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
  • Dutka Edgar. Minimum z dějin světové animace. AMU Praha , 2004. ISBN 80-7331-012-0 160.
  • Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Selby, Andrew. Animation in process. London : Laurence King, 2009. ISBN 978-1-85669-587-9.
  • SMITH, J.M. Critical Approaches to Comics: Theories and Methods. Routledge, 2011. ISBN 978-0415885553.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Martin : Osveta, 1984.
  • Urc, Rudolf, Benešová, Marie. Dějiny animovaného filmu I. Bratislava, VŠMU, 1995.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
  • Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr