|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Od vjemu ke vnímání. 2. Zvukové kategorie. 3. Jednotlivé druhy mluveného slova. 4. Filmová hudba. 5. Ruchy. 6. Zvukové atmosféry. 7. Vazba obrazu a zvuku. 8. Zvukový prostor a plány.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientace ve specifikách filmové řeči audiovizuálního díla. |
| Orientace ve specifikách filmové řeči audiovizuálního díla. |
| Výsledky učení |
|---|
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Elisabeth Weis (Editor), John Belton. Film Sound: Theory and Practice. Columbia University Press, 1985. ISBN 0231056370.
-
Chion, Michel. Film, a sound art. New York: Columbia University Press, 2009. ISBN 978-0-231-13777-5.
-
Robin Beauchamp. Designing Sound for Animation. CRC Press, 2013. ISBN 0240824989.
|