Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Předmět zahrnuje kreslení podle živého modelu 2. Procvičování kánonů jednotlivých částí lidského těla 3. Výuku základních anatomických pojmů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
Výsledky učení |
---|
zná různá figurální zobrazení, stylizace postav a umí popsat jejich specifika |
zná různá figurální zobrazení, stylizace postav a umí popsat jejich specifika |
umí definovat co je pro jakou emoci či gesto podstatné k jejímu správnému přečtení/zachycení |
umí definovat co je pro jakou emoci či gesto podstatné k jejímu správnému přečtení/zachycení |
umí charakterizovat různé výtvarné techniky a nástroje a jejich účelné využití při kresbě či malbě postavy a přenosu emocí/informací na diváka |
umí charakterizovat různé výtvarné techniky a nástroje a jejich účelné využití při kresbě či malbě postavy a přenosu emocí/informací na diváka |
definovat co je pro určitou typologii postavy určujícím prvkem při jejím výtvarném zpracování, aby vyzněla kýženým dojmem |
definovat co je pro určitou typologii postavy určujícím prvkem při jejím výtvarném zpracování, aby vyzněla kýženým dojmem |
umí definovat co je nutné pro to, aby divák považoval zobrazení za lidskou postavu/charakter |
umí definovat co je nutné pro to, aby divák považoval zobrazení za lidskou postavu/charakter |
Odborné dovednosti |
---|
student dokáže nakreslit postavu zpaměti z libovolného úhlu a v libovolné pozici |
student dokáže nakreslit postavu zpaměti z libovolného úhlu a v libovolné pozici |
umí vytvořit charakterovou kresbu/malbu vyjadřující určitou emoci |
umí vytvořit charakterovou kresbu/malbu vyjadřující určitou emoci |
aplikuje své znalosti působení různých výtvarných technik pro zesílení vizuálního/emocionálního účinku |
aplikuje své znalosti působení různých výtvarných technik pro zesílení vizuálního/emocionálního účinku |
experimentuje s formami figurálního zobrazení |
experimentuje s formami figurálního zobrazení |
vytváří pohybové kresby které zachycují typologii člověka, specifika jeho pohybů |
vytváří pohybové kresby které zachycují typologii člověka, specifika jeho pohybů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Základy kresby. Praha : Svojtka a Co., 2005. ISBN 80-7352-244-6.
-
Ballestar, V. B., Vigué, J. Skici. Čestice : Rebo, 2005. ISBN 80-7234-431-5.
-
Ballester, V., B., Vigué, J. Kresba. Praha : Reba Production, 2005. ISBN 80-7234-411-0.
-
Barber, Barrington. Základy portrétování : praktický a inspirativní kurz. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co., 2005. ISBN 80-7352-247-0.
-
Barber, Barrington. Zátiší a objekty : základy kresby. Praha : Svojtka a Co., 2005. ISBN 80-7352-246-2.
-
Constaanceová, Diana. Jak kreslit lidské tělo. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-565-2.
-
De Reyna, Rudy. Základy kresby a malby : jak kreslit a malovat co vidím okolo. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co, 2004. ISBN 8073520974.
-
Flint, Tom, Stanyer, Peter. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Svojtka a Co., 2005. ISBN 80-7352-243-8.
-
Gair, A. Kapesní encyklopedie kreslení a malování. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-592-X.
-
Parramón, José M. Jak kreslit uhlem, tužkou a křídou. Praha : Jan Vašut, 2000. ISBN 80-7236-164-3.
-
Zrzavý J. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
|