|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Poetika vybraných tvůrců (analýza). 2. Specifika tvorby animace. 3. Filmový esej/animovaný filmový esej. 4. Čas v animovaném filmu. 5. Čas v myšlení a v umění. 6. Diskuze a debaty o vznikajících dílech, zkouškách, uměleckém výzkumu, rešerších, úvahy, zpětná vazba.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 68 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 78 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 104 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| umí uvést specifika animované tvorby |
| umí uvést specifika animované tvorby |
| umí analyzovat text pro účel animované tvorby |
| umí analyzovat text pro účel animované tvorby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| - při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| - realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| - realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| - realizovat animaci která tematizuje čas |
| - realizovat animaci která tematizuje čas |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Beiman, Nancy. Animated performance: bringing imaginary animal, human and fantasy characters to life. Required reading range: module reader, 2010. ISBN 9782940373819.
-
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Selby, Andrew. Animation in process. London : Laurence King, 2009. ISBN 978-1-85669-587-9.
-
SMITH, J.M. Critical Approaches to Comics: Theories and Methods. Routledge, 2011. ISBN 978-0415885553.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
-
Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.
|