Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obecně o veřejnoprávní regulaci médií: Úvod do problematiky, základní druhy a oblasti regulace. 2. Veřejnoprávní regulace televizního a rozhlasového vysílání, VoD a obchodních sdělení (reklama, product placement, teleshopping apod.). 3. Veřejnoprávní regulace filmové výroby, distribuce a audiovizuálních archiválií; související otázky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva . |
Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva . |
Výsledky učení |
---|
Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice. |
Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice. |
Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií. |
Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií. |
Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií. |
Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií. |
Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií. |
Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií. |
Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média. |
Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média. |
Odborné dovednosti |
---|
Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích. |
Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích. |
Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií. |
Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií. |
Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií. |
Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií. |
Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií. |
Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií. |
Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva. |
Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech.. Ostrava: Key Publishing, 2011. ISBN 9788087255537.
-
MORAVEC, Ondřej. Mediální právo v informační společnosti.. Praha: Leges, s.r.o., 2013. ISBN 978-80-87576-52-6.
-
POUPEROVÁ, Olga. Regulace médií.. Praha: Leges, s.r.o., 2010. ISBN 9788087212486.
-
ROZEHAL, Aleš. Mediální právo. Plzeň: Aleš Čeněk, 2012. ISBN 978-80-7380-382-7.
|