Předmět: Multimediální právo

« Zpět
Název předmětu Multimediální právo
Kód předmětu KAAT/AN5MP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vodička Jindřich, JUDr.
Obsah předmětu
1. Obecně o veřejnoprávní regulaci médií: Úvod do problematiky, základní druhy a oblasti regulace. 2. Veřejnoprávní regulace televizního a rozhlasového vysílání, VoD a obchodních sdělení (reklama, product placement, teleshopping apod.). 3. Veřejnoprávní regulace filmové výroby, distribuce a audiovizuálních archiválií; související otázky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva .
Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva .
Výsledky učení
Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice.
Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice.
Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií.
Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií.
Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií.
Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií.
Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií.
Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií.
Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média.
Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média.
Odborné dovednosti
Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích.
Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích.
Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií.
Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií.
Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií.
Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií.
Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií.
Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií.
Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva.
Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech.. Ostrava: Key Publishing, 2011. ISBN 9788087255537.
  • MORAVEC, Ondřej. Mediální právo v informační společnosti.. Praha: Leges, s.r.o., 2013. ISBN 978-80-87576-52-6.
  • POUPEROVÁ, Olga. Regulace médií.. Praha: Leges, s.r.o., 2010. ISBN 9788087212486.
  • ROZEHAL, Aleš. Mediální právo. Plzeň: Aleš Čeněk, 2012. ISBN 978-80-7380-382-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr