Vyučující
|
-
Zeman Michal, doc. ak. mal.
-
Štrobl Ivan, MgA.
-
Brokl Jakub, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Zapojení jednotlivých specifických složek animace (zvuk, střih, kamera). 2. Uplatnění filmových žánrů při tvorbě audiovizuálního díla. 3. Pokročilá práce s typologií postav a charakterovou animací. 4. Charakterová animace napříč technologiemi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 66 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 104 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 130 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat normu čitelnosti zobrazeného znaku podle psaného slova |
definovat normu čitelnosti zobrazeného znaku podle psaného slova |
definovat normu stylizace zobrazené figury |
definovat normu stylizace zobrazené figury |
charakterizovat uspořádání obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
charakterizovat uspořádání obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
analyzovat literární předlohu pro obrazovou skladbu |
analyzovat literární předlohu pro obrazovou skladbu |
charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout výtvarný styl a formu realizace podle psaného slova |
navrhnout výtvarný styl a formu realizace podle psaného slova |
rozlišit normu popisnosti výtvarného vyjádření figury |
rozlišit normu popisnosti výtvarného vyjádření figury |
aplikovat stylizovanou skladbu znaků pro animovaný film |
aplikovat stylizovanou skladbu znaků pro animovaný film |
vyřešit obrazovou skladbu podle literární předlohy pro animovaný film |
vyřešit obrazovou skladbu podle literární předlohy pro animovaný film |
realizovat skladbu obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
realizovat skladbu obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Beiman, Nancy. Animated performance: bringing imaginary animal, human and fantasy characters to life. Required reading range: module reader, 2010. ISBN 9782940373819.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|