Předmět: Filmová řeč animovaného filmu 2

« Zpět
Název předmětu Filmová řeč animovaného filmu 2
Kód předmětu KAAT/AN2FR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Humor a smích. 2. Napětí a strach. 3. Analýza herectví v animovaném filmu (posturika, proxemika, gestika, mimika). 4. Příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu. 5. Střih v animovaném filmu. 6. Aktová/trojaktová struktura v animovaném filmu (dramaturgie).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie.
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie.
Výsledky učení
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou.
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou.
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění
Odborné dovednosti
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza uměleckého díla
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Doporučená literatura
  • Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
  • Bordwell, David. Poetics of cinema. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-97779-1.
  • Dick, Bernard F. Anatomy of film. 6th ed. Boston : Bedford/St. Martin's ; Basingstoke : Palgrave Macmillian, 2010. ISBN 978-0-312-48711-9.
  • Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
  • Gregor, Lukáš. Vzhůru do nekonečna a ještě dál!. VeRBuM, Zlín, 2013. ISBN 978-80-87500-43-9.
  • Gregor, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. ISBN 978-807454-112-4.
  • Chodolenko, A. The Illusion of Life 2: More Essays on Animation. University of Illions Press, 2007.
  • KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
  • Metz, Christian. Film language: a semiotics of the cinema. Chicago: The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-52130-3.
  • Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr