Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace na vybraná témata spojená s pohybem člověka a kresbou a animací. 2. Stylizace pohybu, výtvarnou stylizaci, reflexe 12 principů animace podle Disneyho, analýzy vybraných animací frame by frame. 3. Studium kresbou - zahlédnuté situace lidí - kresebná analýza podpořená textem. 4. Mechanika pohybu, dynamika, rozvržení fází v čase a v prostoru, stylizace. 5. Přehánění, čitelnost, herectví, výtvarná stylizace, metamorfóza. 6. Studium kresbou - chůze. Různé druhy chůzí, rytmus, tempo - charakterovost, těžiště. 7. Studium kresbou - sport a atletika, těžiště, dynamika, oblouky, předznamenání, stlačení a roztažení. 8. Semestrální animovaný film. 9. Cvičení v AE, ve stop-motion a 3D.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Pokročilé kreslířské dovednosti, výtvarný názor a znalost technologií výroby animace. |
Pokročilé kreslířské dovednosti, výtvarný názor a znalost technologií výroby animace. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace |
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace |
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika |
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika |
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik |
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik |
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
Odborné dovednosti |
---|
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval |
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval |
- v animaci pracuje s tempo-rytmem |
- v animaci pracuje s tempo-rytmem |
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas |
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas |
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je |
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je |
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti |
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|