Předmět: Seminář k diplomové práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci 2
Kód předmětu KAAT/AN0SD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gregor Lukáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Zásady pro vypracování podkladů pro zadání závěrečné práce; doporučená osnova pro zpracování závěrečné práce (rešerše k tématu práce, analýza pro zpracování tématu, variantní návrhy řešení, postup zpracování vybrané varianty řešení). 2. Tvůrčí práce při psaní textů (cíl a účel práce, metoda psaní práce, rozsah závěrečné práce a její finální zadání, principy výběru tématu). 3. Tvůrčí práce se zdroji v teoretické části závěrečné práce, postup, jak se zdroji pracovat tvůrčím způsobem, doporučení, jak promítnout do textu závěrečné práce vlastní pohled. 4. Tvůrčí práce analytická a metody analýzy (textová analýza, kompilace (kompilát), komparativní analýza, historická metoda - práce s primárními zdroji); kvalitativní výzkum, charakteristika pro odbornou esej. 5. Struktura práce, úvod (principy a význam úvodu, výzkumné otázky a hypotézy); hlavní část závěrečné práce (teoretická část, praktická část); závěr (principy, význam, stylistika). 6. Styl psaní odborné práce (subjektivní a objektivní styl, neosobní formulace, autorský singulár a plurál, vyprávění vs. odborná práce); cílová skupina závěrečné práce. 7. Jakou literaturu lze použít (bezproblémové zdroje, poněkud problematické zdroje a velmi problematické zdroje), jak vybírat zdroje a kvalita zdrojů; průběžné poznámky ke zdrojování v textu, doporučený postup při psaní teoretické práce. 8. Citace a parafráze; citace z cizího jazyka; používání cizích slov v českém a slovenském textu. 9. Soupis zdrojů a odkazy na zdroj v textu; odkazy na zdroje v textu (Harvardský systém tj. forma Jméno-Datum, metoda číslování odkazů, metoda poznámky pod čarou); citace obrázků a fotografií. 10. Jak napsat a strukturovat seznam použité literatury a seznam použitých obrázků; smysl a struktura seznamu příloh k závěrečné práci; prezentace a obhajoba bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Analýza textu, Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 80 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit zásady a principy závěrečné školní práce
vysvětlit zásady a principy závěrečné školní práce
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu.
vysvětlit rozdíl mezi kompilátem a plagiátem
vysvětlit rozdíl mezi kompilátem a plagiátem
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
popsat možnosti odkazování a tvorby bibliografických záznamů
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
popsat možnosti odkazování a tvorby bibliografických záznamů
popsat cíl práce
popsat cíl práce
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
popsat další výhled vývoje práce a plán její realizace
popsat další výhled vývoje práce a plán její realizace
Odborné dovednosti
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
rozlišit rozdíl mezi přímou a nepřímou citací
rozlišit rozdíl mezi přímou a nepřímou citací
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
rozlišit vlastní názor v textu od textu parafrázovaného, tedy převzatého z jiných zdrojů
rozlišit vlastní názor v textu od textu parafrázovaného, tedy převzatého z jiných zdrojů
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
navrhnout vhodný přístup zpracování pro zvolené téma a dosažení cíle práce
navrhnout vhodný přístup zpracování pro zvolené téma a dosažení cíle práce
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
aplikovat nasbírané zdroje do vlastního textu
aplikovat nasbírané zdroje do vlastního textu
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
vytvořit relevantní odkazy a bibliografické záznamy
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
vytvořit relevantní odkazy a bibliografické záznamy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
  • Filka, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
  • Fischer, Elizabeth. Enjoy writing your science thesis or dissertation!: a step-by-step guide to planning and writing a thesis or dissertation for undergraduate and graduate science students. London: Imperial College Press, 2014.
  • Glogar, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín : FaME, 2001. ISBN 80-7318-040-5.
  • TAUFER, I., KOTYK, J., JAVŮREK, M. Jak psát a obhajovat závěrečnou práci: bakalářskou, diplomovou, rigorózní, habilitační. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 9788073951573.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr