Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zásady pro vypracování podkladů pro zadání závěrečné práce; doporučená osnova pro zpracování závěrečné práce (rešerše k tématu práce, analýza pro zpracování tématu, variantní návrhy řešení, postup zpracování vybrané varianty řešení). 2. Tvůrčí práce při psaní textů (cíl a účel práce, metoda psaní práce, rozsah závěrečné práce a její finální zadání, principy výběru tématu). 3. Tvůrčí práce se zdroji v teoretické části závěrečné práce, postup, jak se zdroji pracovat tvůrčím způsobem, doporučení, jak promítnout do textu závěrečné práce vlastní pohled. 4. Tvůrčí práce analytická a metody analýzy (textová analýza, kompilace (kompilát), komparativní analýza, historická metoda - práce s primárními zdroji); kvalitativní výzkum, charakteristika pro odbornou esej. 5. Struktura práce, úvod (principy a význam úvodu, výzkumné otázky a hypotézy); hlavní část závěrečné práce (teoretická část, praktická část); závěr (principy, význam, stylistika). 6. Styl psaní odborné práce (subjektivní a objektivní styl, neosobní formulace, autorský singulár a plurál, vyprávění vs. odborná práce); cílová skupina závěrečné práce. 7. Jakou literaturu lze použít (bezproblémové zdroje, poněkud problematické zdroje a velmi problematické zdroje), jak vybírat zdroje a kvalita zdrojů; průběžné poznámky ke zdrojování v textu, doporučený postup při psaní teoretické práce. 8. Citace a parafráze; citace z cizího jazyka; používání cizích slov v českém a slovenském textu. 9. Soupis zdrojů a odkazy na zdroj v textu; odkazy na zdroje v textu (Harvardský systém tj. forma Jméno-Datum, metoda číslování odkazů, metoda poznámky pod čarou); citace obrázků a fotografií. 10. Jak napsat a strukturovat seznam použité literatury a seznam použitých obrázků; smysl a struktura seznamu příloh k závěrečné práci; prezentace a obhajoba bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Analýza textu, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 80 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Průprava ve filmové řeči a principů psaní analytických textů. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit zásady a principy závěrečné školní práce |
vysvětlit zásady a principy závěrečné školní práce |
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
Zaměřuje se na schopnost mít jasně zformulovaný záměr, připravenou organizaci a harmonogram, na základě něhož bude student postupovat s tvorbou textu. |
vysvětlit rozdíl mezi kompilátem a plagiátem |
vysvětlit rozdíl mezi kompilátem a plagiátem |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
popsat možnosti odkazování a tvorby bibliografických záznamů |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
popsat možnosti odkazování a tvorby bibliografických záznamů |
popsat cíl práce |
popsat cíl práce |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
popsat další výhled vývoje práce a plán její realizace |
popsat další výhled vývoje práce a plán její realizace |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
rozlišit rozdíl mezi přímou a nepřímou citací |
rozlišit rozdíl mezi přímou a nepřímou citací |
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
rozlišit vlastní názor v textu od textu parafrázovaného, tedy převzatého z jiných zdrojů |
rozlišit vlastní názor v textu od textu parafrázovaného, tedy převzatého z jiných zdrojů |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
navrhnout vhodný přístup zpracování pro zvolené téma a dosažení cíle práce |
navrhnout vhodný přístup zpracování pro zvolené téma a dosažení cíle práce |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
aplikovat nasbírané zdroje do vlastního textu |
aplikovat nasbírané zdroje do vlastního textu |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
vytvořit relevantní odkazy a bibliografické záznamy |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
vytvořit relevantní odkazy a bibliografické záznamy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Filka, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
-
Fischer, Elizabeth. Enjoy writing your science thesis or dissertation!: a step-by-step guide to planning and writing a thesis or dissertation for undergraduate and graduate science students. London: Imperial College Press, 2014.
-
Glogar, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín : FaME, 2001. ISBN 80-7318-040-5.
-
TAUFER, I., KOTYK, J., JAVŮREK, M. Jak psát a obhajovat závěrečnou práci: bakalářskou, diplomovou, rigorózní, habilitační. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 9788073951573.
|