Předmět: Výběrový cizí jazyk 2 - německý jazyk pro učitele MŠ

« Zpět
Název předmětu Výběrový cizí jazyk 2 - německý jazyk pro učitele MŠ
Kód předmětu CJV/UP4N2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Schopnost objednat si oběd v restauraci - Popsat různé stravovací návyky - Pojmenovat volnočasové aktivity - Záliby a způsob trávení volného času - Objednat si ubytování v hotelu - Informovat se na snídani v hotelu - Schopnost prodloužit pobyt - Popsat svůj pracovní den - Pracovní problémy a činnosti - Vyjádřit časové údaje - Prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text.
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text.
Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni B1. Společného referenčního rámce pro jazyky.
Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni B1. Společného referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami
vyjádřit rozkazovací způsob
vyjádřit rozkazovací způsob
definovat préteritum a perfektum
definovat préteritum a perfektum
popsat rozkazovací způsob
popsat rozkazovací způsob
vyjmenovat spojky souřadící a podřadící
vyjmenovat spojky souřadící a podřadící
rozlišit préteritum a perfektum
rozlišit préteritum a perfektum
Odborné dovednosti
interpretovat události v přítomném i minulém čase
interpretovat události v přítomném i minulém čase
navrhnout a předat informace
navrhnout a předat informace
interpretovat souhlas a nesouhlas
interpretovat souhlas a nesouhlas
používá němčinu v ústní i písemné podobě
používá němčinu v ústní i písemné podobě
provede překlad jednoduchých textů
provede překlad jednoduchých textů
popíše události v přítomném i minulém čase
popíše události v přítomném i minulém čase
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
  • Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
  • Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 3 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-959-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr