Předmět: Výběrový cizí jazyk 1 - německý jazyk pro učitele MŠ

« Zpět
Název předmětu Výběrový cizí jazyk 1 - německý jazyk pro učitele MŠ
Kód předmětu CJV/UP2N1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vodvárková Ivana, Mgr.
  • Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Představte sebe a ostatní - Navázat kontakt - Pozdravit a poděkovat - Schopnost vytvářet otázky - Schopnost reagovat na otázky ostatních - Orientace ve městě - Zeptat se na cestu - Pojmenovat dopravní prostředky - Představit členy své rodiny - Mluvit o práci a koníčcích - Prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Práce studentů ve dvojicích
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předmět je volitelný, studenti mohou volit z nabídky několika jazyků. Vyžaduje minimální úroveň jazyka A2, dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové znalosti získané v rámci předchozího studia na SŠ.
Předmět je volitelný, studenti mohou volit z nabídky několika jazyků. Vyžaduje minimální úroveň jazyka A2, dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové znalosti získané v rámci předchozího studia na SŠ.
Student je schopen komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni A2+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Student je schopen komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni A2+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami
vyjádřit rozkazovací způsob
vyjádřit rozkazovací způsob
definovat préteritum a perfektum
definovat préteritum a perfektum
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící
popsat rozkazovací způsob
popsat rozkazovací způsob
Odborné dovednosti
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě
praktikovat překlad jednoduchých textů
praktikovat překlad jednoduchých textů
interpretovat události v přítomném i minulém čase
interpretovat události v přítomném i minulém čase
navrhnout a předat informace
navrhnout a předat informace
interpretovat souhlas a nesouhlas
interpretovat souhlas a nesouhlas
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
  • Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr