Předmět: Výběrový cizí jazyk 1 - francouzský jazyk pro učitele MŠ

« Zpět
Název předmětu Výběrový cizí jazyk 1 - francouzský jazyk pro učitele MŠ
Kód předmětu CJV/UP2F1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zálešáková Magda, Mgr.
Obsah předmětu
Pozdravit, rozloučit se. Představit sebe i ostatní. Uvítat někoho, navázat kontakt. Říci o sobě základní údaje. Poprosit, poděkovat. Orientovat se ve městě, zeptat se na cestu. Představit členy své rodiny, jejich práci, záliby. Popsat různé typy bydlení, jejich výhody a nevýhody. Zeptat se na restauraci, objednat si oběd. Popsat různé stravovací návyky. Přítomný čas. Slovosled věty oznamovací, tázací. Přítomný čas vybraných sloves, rozkazovací způsob. Předložky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, E-learning
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
reprodukovat slovní zásobu týkající se studenta a studia vysvětlit pravidla francouzské větné skladby citovat vazby v jednoduché konverzaci zařadit v konverzaci nabytou slovní zásobu probraných témat
reprodukovat slovní zásobu týkající se studenta a studia vysvětlit pravidla francouzské větné skladby citovat vazby v jednoduché konverzaci zařadit v konverzaci nabytou slovní zásobu probraných témat
Odborné dovednosti
rozlišit během poslechu známá slova a základní fráze kombinovat jednoduché otázky vytvořit popis místa, kde žiji sestavit jednoduchý text na zadané téma
rozlišit během poslechu známá slova a základní fráze kombinovat jednoduché otázky vytvořit popis místa, kde žiji sestavit jednoduchý text na zadané téma
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student je schopen používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích.
Student je schopen používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích.
Vyučovací metody
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
E-learning
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Girardet, J., & Pécheur, J. Campus 1: méthode de français.. Paris: CLE International., 2004.
  • Pravdová M. Francouzština pro začátečníky. Praha: LEDA., 210.
  • Schauwecker, M. Francouzština: 2000 nejdůležitějších slovíček : [lépe mluvit, více rozumět].. Praha: Grada., 2009.
  • Steele R., & Zemiro J. Exercons - nous 1.. Paris: Hachette.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr