Předmět: Anglický jazyk V

« Zpět
Název předmětu Anglický jazyk V
Kód předmětu CJV/UK5A5
Organizační forma výuky Cvičení + E-learning
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Skořepová Tereza, Mgr.
  • Martinak Alena, Mgr.
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Slovesa ve formě - ing a infinitiv. Vzpomínky z dětství. Domov a bydlení. Frázová slovesa s out a up. Jazykové prostředky k navržení řešení. Determinátory a kvantifikátory. Často používané slovesné kolokace. Modální slovesa v přítomnosti. Modální slovesa dedukce v minulosti. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu. Inteligentní technologie. Použití sloves s předložkami. Vztažné věty. Přítomné příčestí.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk IV (UK4A4). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení.
Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk IV (UK4A4). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení.
Výsledky učení
fázových sloves
fázových sloves
modálních sloves v přítomnosti a minulosti
modálních sloves v přítomnosti a minulosti
vztažných vět
vztažných vět
přítomného příčestí
přítomného příčestí
znalost slovní zásoby probíraných témat
znalost slovní zásoby probíraných témat
Odborné dovednosti
používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích
používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích
ovládat jazykové zákonitosti
ovládat jazykové zákonitosti
pracovat s autentickými materiály dané úrovně
pracovat s autentickými materiály dané úrovně
adekvátně reagovat na autentické materiály
adekvátně reagovat na autentické materiály
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
E-learning
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Flower, J. Phrasal Verb Organizer with Mini-Dictionary. Hove: Language Teaching Publications..
  • Lengálová, A. Podpora prezentace vlastní práce a didaktických strategií v cizím jazyce. ANG Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015.
  • Mann, M. Destination B1 Grammar & Vocabulary with Answer Key. MacMillan.. 2007.
  • Murphy, R. English Grammar in Use 4th Edition. Cambridge: Cambridge university press. Cambridge University Press.
  • Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper Intermediate Coursebook with video. Oxford University Press, 2016.
  • Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper-Intermediate Workbook with Key. Oxford University Press, 2016.
  • Sparling, Don. English or Czenglish? Jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
  • Wyatt, R. Check Your English Vocabulary For FCE+. London: Bloomsbury, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr