|
Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do akademického psaní 2. Opakování důležitých gramatických struktur 3. Specifika akademického jazyka 4. Síla struktury 5. Spojky a spojovací struktury 6. Parafrázování 7. Odstavce, interpunkce 8. Správná síla tvrzení 9. Popis grafu a komentování výsledků 10. Formát a struktura vědeckého článku 11. Trpné rody a jejich využití ke zlepšení text flow v popisu 12. Vztažné věty 13. Identifikace důležitých informací v textu 14. Abstrakt
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 9 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 31 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
| Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
| Výsledky učení |
|---|
| identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
| identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
| aplikovat formální členění odborné prezentace |
| aplikovat formální členění odborné prezentace |
| aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
| aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
| identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
| identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
| napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
| umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
| umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
| umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
| umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
| zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
| zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
| umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
| umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| E-learning |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Vlastní materiály.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. SAGE Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|