Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do akademického psaní 2. Opakování důležitých gramatických struktur 3. Specifika akademického jazyka 4. Síla struktury 5. Spojky a spojovací struktury 6. Parafrázování 7. Odstavce, interpunkce 8. Správná síla tvrzení 9. Popis grafu a komentování výsledků 10. Formát a struktura vědeckého článku 11. Trpné rody a jejich využití ke zlepšení text flow v popisu 12. Vztažné věty 13. Identifikace důležitých informací v textu 14. Abstrakt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 9 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 31 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
Odborné dovednosti |
---|
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Vlastní materiály.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. SAGE Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|