Vyučující
|
-
Vidomusová Hana, Mgr.
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní gramatické struktury 2. Struktura odborných textů 3. Specifika prezentace v angličtině 4. Čokoláda - historie, výroba, fair trade 5. Čaj - historie, druhy, zpracování 6. Káva - výroba, kofein a jeho působení v těle 7. Biomakromolekuly 8. Vitaminy a jejich funkce 9. Chemické látky v komunikaci rostlin 10. Kmenové buňky 11. Recyklace polymerů 12. Ochrana prostředí 13. Obnovitelné energie 14. Prezentace vlastní odborné práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů, E-learning
- Účast na výuce
- 9 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vstupní znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Vstupní znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat specifika technického jazyka |
identifikovat specifika technického jazyka |
aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
Odborné dovednosti |
---|
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
E-learning |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Týmová práce |
E-learning |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Brieger, Nick. Technical English : vocabulary and grammar. 1st pub. Oxford : Summertown Publishing, 2002. ISBN 1-902741-76-5.
-
Glendinning, E.H. Oxford English for Careers: Technology. OUP, 2007.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2003. ISBN 0-521-5293-X.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
|