Vyučující
|
-
Kadlečíková Jitka, Mgr.
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Přídavná jména + předložky 2. Přízvuk ve slovech a větách 3. Popis osob 4. Vztažné věty 5. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu 6. Způsobová slovesa pro přítomný čas 7. Spojování slov ve větě 8. Slovní složeniny 9. Psaní recenze 10. Interpunkce v anglické větě 11. Formální a neformální jazyk - přerušení v rozhovoru 12. Pořadí přídavných jmen 13. False friends - anglická slova podobná českým 14. Czenglish
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 31 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 9 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B1 - B1+ podle Společného evropského rámce pro jazyk a splnění předmětu TK2AB. |
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B1 - B1+ podle Společného evropského rámce pro jazyk a splnění předmětu TK2AB. |
Výsledky učení |
---|
pravidel anglické větné skladby, vztažných vět, příčestí |
pravidel anglické větné skladby, vztažných vět, příčestí |
všech gramatických časů a jejich použití, popis nereálných situací a přání |
všech gramatických časů a jejich použití, popis nereálných situací a přání |
slovní zásoby vybraných témat, vybraných idiomů |
slovní zásoby vybraných témat, vybraných idiomů |
modálních sloves v přítomných i minulých časech, nepřímé řeči, uvozujících sloves |
modálních sloves v přítomných i minulých časech, nepřímé řeči, uvozujících sloves |
tvorba a odvozování slov, předpony a přípony, aplikace stálých slovní spojení a předložkových vazeb |
tvorba a odvozování slov, předpony a přípony, aplikace stálých slovní spojení a předložkových vazeb |
Odborné dovednosti |
---|
rozumět delším promluvám a přednáškám, včetně odborných ve vlastním oboru, většině filmů ve spisovném jazyce |
rozumět delším promluvám a přednáškám, včetně odborných ve vlastním oboru, většině filmů ve spisovném jazyce |
rozumět textům a zprávám zabývajícím se současnými problémy |
rozumět textům a zprávám zabývajícím se současnými problémy |
vést plynule a spontánně běžný rozhovor i s rodilým mluvčím, aktivně se zapojit do diskuze |
vést plynule a spontánně běžný rozhovor i s rodilým mluvčím, aktivně se zapojit do diskuze |
vyjadřovat se detailně k široké škále témat |
vyjadřovat se detailně k široké škále témat |
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat, předat informace, obhajovat názor |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
vlastní e-learningové materiály. .
-
Caroline Krantz and Rachael Roberts. Navigate Coursebook with video and Oxford Online Skills Upper-intermediate B2. Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0-19-456675-9.
-
Raymond Murphy. English Grammar in Use 5th edition. Cambridge University Press, 2019. ISBN 9781108457651.
|