Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Vidomusová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentační dovednosti 2. Struktura odborných a technických textů 3. Polymerní materiály 4. Polymery - miniprezentace 5. Přírodní kaučuk, jeho získávání a předpříprava 6. Vlastnosti polymerů 7. Plasty a jejich přítomnost v ekosystémech, cyklus PET lahve 8. Příměsi plastů, Elastocoast 9. Termosety, termoplasty 10. Zpracování plastů 11. Testování polymerů 12. Vulkanizace 13. Výroba pneumatik 14. Prezentace vlastní odborné práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výchozí znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výchozí znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat specifika technického jazyka |
identifikovat specifika technického jazyka |
aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
Odborné dovednosti |
---|
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Práce studentů ve dvojicích |
Praktické procvičování |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Lansford, L, Pohl, A. Oxford English for Careers: Technology for Engineering & Applied Sciences. 2013. ISBN 9780194569712.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2003. ISBN 0-521-5293-X.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
|