Předmět: Technical Communication and Presentation Skills L

« Zpět
Název předmětu Technical Communication and Presentation Skills L
Kód předmětu CJV/TCPSL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
  • Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
Obsah předmětu
1. Specifika a struktura odborné prezentace 2. Identifikace cílů, účelu prezentace 3. Řeč těla, volba slovní zásoby, křivka pozornosti 4. Signposting 5. Získání si publika, technika "jump start", komunikace s publikem, techniky efektivního zakončení 6. Vizuální pomůcky, efektivní obsah a design slidů 7. Prezentace obsahu slidů, relevantnost, dosazení kontextu 8. Řečnické otázky, kontrasty a protiklady 9. Pokročilé techniky - machine-gunning, softening, techniky opakování, pravidlo tří 10. Přednes: rychlost a intonace 11. Poster a jeho prezentace 12. Jak zvládat otázky publika 13. Získávání zpětné vazby, tvorba podkladů pro prezentaci 14. Vlastní prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 56 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Absolvování kurzu DTAWC. Úroveň angličtiny minimálně B2 + znalost specifických rysů vědecké komunikace
Absolvování kurzu DTAWC. Úroveň angličtiny minimálně B2 + znalost specifických rysů vědecké komunikace
Výsledky učení
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace
Odborné dovednosti
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu
analyzovat obsah odborného textu
analyzovat obsah odborného textu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Zpracování prezentace
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Hughes, J., Mallet, A. Successful Presentations Video Course. Oxford, 2012. ISBN 9780194768368.
  • Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
  • Powell, M. Presenting in English. LTP Business, 1997. ISBN 9781899396306.
  • Williams, E. J. Presentations in English. Macmillan Publishers Ltd., 2008. ISBN 9780230028784.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr