Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Souhrnné opakování učiva z předešlých lekcí (tj. 1.-5. lekce) - Ubytování, v hotelu, výměna hotelového pokoje, rozhovory - Časování vybraných nepravidelných sloves - 2. pád osobních zájmen, 2. pád v záporných větách - Orientace ve městě, rozhovory - Číslovky 0-10, podstatná jména po číslovkách 2,3,4 - Cestování, návštěva přátel, rozhovory - Minulý čas, 4. pád podstatných jmen - Jméno po otci, 4. pád přídavných jmen - Rozhovor přátel - Číslovky 11-100, modální výrazy pro vyjádření nutnosti, potřebnosti - Plány do budoucna, budoucí čas - Časování sloves s koncovkami -, - - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
V tomto předmětu se předpokládá znalost ruštiny na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
V tomto předmětu se předpokládá znalost ruštiny na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
Student je schopen samostatně komunikovat o probraných tématech a je schopen realizovat rozhovor s nositelem ruského jazyka bez pomoci jiné osoby na úrovní A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Student zvládá přečtení jednoduchého odborného textu a je schopen interpretovat jeho obsah v ruském jazyce. |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk identifikovat zásady tvorby prvního časování identifikovat zásady tvorby druhého časování |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk identifikovat zásady tvorby prvního časování identifikovat zásady tvorby druhého časování |
Student je schopen samostatně komunikovat o probraných tématech a je schopen realizovat rozhovor s nositelem ruského jazyka bez pomoci jiné osoby na úrovní A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Student zvládá přečtení jednoduchého odborného textu a je schopen interpretovat jeho obsah v ruském jazyce. |
rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené dotazy používá rozkazovací způsob používá rozvitá souvětí |
rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené dotazy používá rozkazovací způsob používá rozvitá souvětí |
popsat pohyblivý přízvuk |
popsat pohyblivý přízvuk |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
definovat intonaci |
definovat intonaci |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu připravit překlad jednoduchých textů interpretovat události, témata praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
používá azbuku v ústní i písemné komunikaci využívá ruštinu k vedení dialogu provede překlad jednoduchých textů zjistí a předá informace o známých tématech zdůvodní souhlas a nesouhlas |
používá azbuku v ústní i písemné komunikaci využívá ruštinu k vedení dialogu provede překlad jednoduchých textů zjistí a předá informace o známých tématech zdůvodní souhlas a nesouhlas |
použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu připravit překlad jednoduchých textů interpretovat události, témata praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
využít ruštinu k vedení dialogu |
využít ruštinu k vedení dialogu |
připravit překlad jednoduchých textů |
připravit překlad jednoduchých textů |
interpretovat události, témata |
interpretovat události, témata |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Csiriková, Marie a Vysloužilová, Eva. Ruština v praxi. Praktičeskij kurs russkogo jazyka.. Praha: Leda, 2002. ISBN 978-80-7335-009-2.
-
Lepilová, Květuše. Rusky na cesty: základní slovní obraty pro dorozumění s cizincem. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1562-6.
-
Mamonova, Julia. Ruský slovník na cesty. 978-80-266-0704-5, 2015.
-
Mamonova, Julia. 1000 ruských slovíček: ilustrovaný slovník.. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2630.
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky - mp3. Ředice, Pařízek, 2015. ISBN 978-80-903072-9-2.
-
Rajnochová, Natalja. Domluvíte se rusky?. Praha: NS Svoboda, 2009. ISBN 978-80-205-0609-2.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 1. Plzeň, Fraus, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 2. Plzeň, Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 3. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Vavrečka, Mojmír. Ruská slovesa a jejich české ekvivalenty. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1471-1.
|