Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Raduga po novomu II, lekce 4-6. - V nákupním středisku - Slovesa /kupíť/, /sprasíť/, /vzjáť/ - časování. - Vzory /magazín/, /partféľ/, /škóla/ - 1. a 2. pád množného čísla. - Pohyblivé -o-, -e- v podstatných jménech . Životná a neživotná podstatná jména ? 4. pád množného čísla. - Dvě hlavní města: Moskva, Petrohrad - Vzor /mjésto/, /zdáňje/ - množné číslo. - Nesklonná podstatná jména. - Předložky /po/, /pósľe/ - přehled. - Praha - Vzory /něďéľa/, /fatagráfija/ - 1. a 2. pád množného čísla. - Vzory /mjésto/, / zdáňje / - 1. a 2. pád množného čísla. - Časování množného čísla podstatných jmen. - Shrnutí gramatiky - Test - Zkouška
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 55 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho/její osoby, rodiny a bezprostředního okolí, pokud lidé hovoří zřetelně. Student rozumím známým jménům, slovům a jednoduchým větám. Umí se jednoduchým způsobem domluvit, umí klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat, pokud se týkají jeho/jejich základních potřeb, nebo jde-li o známé věci. Umí jednoduchými frázemi a větami popsat místo, kde žije, a lidi, které zná. Student umí napsat stručný jednoduchý text na pohlednici, krátký dopis, například pozdrav z dovolené. Umí vyplnit formuláře obsahující osobní údaje (jméno, národnost, adresu při přihlašování v hotelu). Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - A1-1 |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho/její osoby, rodiny a bezprostředního okolí, pokud lidé hovoří zřetelně. Student rozumím známým jménům, slovům a jednoduchým větám. Umí se jednoduchým způsobem domluvit, umí klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat, pokud se týkají jeho/jejich základních potřeb, nebo jde-li o známé věci. Umí jednoduchými frázemi a větami popsat místo, kde žije, a lidi, které zná. Student umí napsat stručný jednoduchý text na pohlednici, krátký dopis, například pozdrav z dovolené. Umí vyplnit formuláře obsahující osobní údaje (jméno, národnost, adresu při přihlašování v hotelu). Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - A1-1 |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
definovat intonaci |
definovat intonaci |
popsat pohyblivý přízvuk |
popsat pohyblivý přízvuk |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
využít ruštinu k vedení dialogu |
využít ruštinu k vedení dialogu |
připravit překlad jednoduchých textů |
připravit překlad jednoduchých textů |
interpretovat události, témata |
interpretovat události, témata |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky - mp3. Ředice, Pařízek, 2015. ISBN 978-80-903072-9-2.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 1. Plzeň, Fraus, 2007. ISBN 978-80-266-0167-8.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 2. Plzeň, Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 3. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 4. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
|