Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Russkij jazyk: 5 elementov, lekce 1-10: - Úvodní fonetický kurz - Úvodní grafický kurz - Rodina, kolegové - Orientace ve městě, seznámení, v restauraci - Vyjádření mínění - Denní rutina, pasová kontrola - V obchodě - V práci - Práce a odpočinek - Moje firma - Počasí a klima - Co často děláte? - Národnosti - Kontrolní práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Týmová práce, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kurz je určen pro studenty, kteří začínají se systematickým studiem ruského jazyka, ale jsou již seznámeni s ruskou azbukou. Student zná azbuku v jejím plném rozsahu (tiskací i psací znaky). Zvládl nácvik ruského psacího písma. (Při zopakování lze použít materiál písanky v pracovním sešitě učebnice Raduga po-novomu 1, lekce 1-4). Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - A0 |
Kurz je určen pro studenty, kteří začínají se systematickým studiem ruského jazyka, ale jsou již seznámeni s ruskou azbukou. Student zná azbuku v jejím plném rozsahu (tiskací i psací znaky). Zvládl nácvik ruského psacího písma. (Při zopakování lze použít materiál písanky v pracovním sešitě učebnice Raduga po-novomu 1, lekce 1-4). Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - A0 |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
definovat intonaci |
definovat intonaci |
popsat pohyblivý přízvuk |
popsat pohyblivý přízvuk |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
využít ruštinu k vedení dialogu |
využít ruštinu k vedení dialogu |
připravit překlad jednoduchých textů |
připravit překlad jednoduchých textů |
interpretovat události, témata |
interpretovat události, témata |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Lepilová, Květuše. Rusky na cesty : základní slovní obraty pro dorozumění s cizincem. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1563-3.
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky - mp3. Ředice, Pařízek, 2015. ISBN 978-80-903072-9-2.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 1. Plzeň, Fraus, 2007. ISBN 978-80-266-0167-8.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 2. Plzeň, Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 3. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Stanislav Jelínek a kol. Raduga po novomu 4. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
|