Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Pozdravit, představit sebe i jiné, uvítat někoho - Navázat kontakt, říci o sobě základní údaje - Orientovat se ve městě, zeptat se na cestu - Vysvětlit cestu, poprosit a poděkovat - Představit členy své rodiny, jejich práci a koníčky - Popsat různé typy bydlení - Výhody a nevýhody bydlení - Přítomný čas slabých sloves - Skloňování podstatných jmen - Způsobová slovesa - Předložky se 3. a 4. pádem - Zápor - Skloňování zájmen wer a was -Test, prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto kurzu se předpokládá základní znalost pravidel německé výslovnosti a pravopisu. |
U tohoto kurzu se předpokládá základní znalost pravidel německé výslovnosti a pravopisu. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Höppnerova, Věra. Němčina pro jazykové školy 1. nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 3 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-959-9.
|