|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je úvodem do základů francouzské gramatiky, fonetického systému a reálií frankofonních oblastí. - Překladová, transformační, doplňovací a substituční cvičení na vybrané gramatické a lexikální jevy - Cvičení stimulující k samostatnému tvoření slovních spojení a vět - Reprodukce obsahu čteného či slyšeného textu - Upevňování řečových dovedností; reagování na zadané podněty a doplňování vhodných slov do úvodních obratů typických pro krátké rozhovory v dané tematické oblasti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit pravidla francouzské větné skladby identifikovat přítomný čas reprodukovat slovní zásobu vybraných témat |
| vysvětlit pravidla francouzské větné skladby identifikovat přítomný čas reprodukovat slovní zásobu vybraných témat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat nabyté dovednosti k realizaci jednoduchého dialogu sestavit jednoduché texty na dané téma |
| využívat nabyté dovednosti k realizaci jednoduchého dialogu sestavit jednoduché texty na dané téma |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se orientuje v časování pravidelných sloves I. třídy a je schopen pracovat i s omezenou skupinou nepravidelných sloves. Umí vyjádřit pádové vztahy. Dokáže používat člen určitý a neurčitý u podstatných jmen, tvořit množné číslo a porozumět některým zvláštním případům. Orientuje se v systému základních číslovek. |
| Student se orientuje v časování pravidelných sloves I. třídy a je schopen pracovat i s omezenou skupinou nepravidelných sloves. Umí vyjádřit pádové vztahy. Dokáže používat člen určitý a neurčitý u podstatných jmen, tvořit množné číslo a porozumět některým zvláštním případům. Orientuje se v systému základních číslovek. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
J. Girardet, J. Pécheur . Campus I.
-
M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky, LEDA.
-
R. Steele, J. Zemiro. Exercons-nous 2.
|