Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je úvodem do základů francouzské gramatiky, fonetického systému a reálií frankofonních oblastí. - Překladová, transformační, doplňovací a substituční cvičení na vybrané gramatické a lexikální jevy - Cvičení stimulující k samostatnému tvoření slovních spojení a vět - Reprodukce obsahu čteného či slyšeného textu - Upevňování řečových dovedností; reagování na zadané podněty a doplňování vhodných slov do úvodních obratů typických pro krátké rozhovory v dané tematické oblasti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit pravidla francouzské větné skladby identifikovat přítomný čas reprodukovat slovní zásobu vybraných témat |
vysvětlit pravidla francouzské větné skladby identifikovat přítomný čas reprodukovat slovní zásobu vybraných témat |
Odborné dovednosti |
---|
využívat nabyté dovednosti k realizaci jednoduchého dialogu sestavit jednoduché texty na dané téma |
využívat nabyté dovednosti k realizaci jednoduchého dialogu sestavit jednoduché texty na dané téma |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se orientuje v časování pravidelných sloves I. třídy a je schopen pracovat i s omezenou skupinou nepravidelných sloves. Umí vyjádřit pádové vztahy. Dokáže používat člen určitý a neurčitý u podstatných jmen, tvořit množné číslo a porozumět některým zvláštním případům. Orientuje se v systému základních číslovek. |
Student se orientuje v časování pravidelných sloves I. třídy a je schopen pracovat i s omezenou skupinou nepravidelných sloves. Umí vyjádřit pádové vztahy. Dokáže používat člen určitý a neurčitý u podstatných jmen, tvořit množné číslo a porozumět některým zvláštním případům. Orientuje se v systému základních číslovek. |
Vyučovací metody |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Rozhovor |
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
J. Girardet, J. Pécheur . Campus I.
-
M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky, LEDA.
-
R. Steele, J. Zemiro. Exercons-nous 2.
|