|
Vyučující
|
-
Divošová Romana, Mgr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Lidské tělo (2 h). - Tělní systémy (3 h). - Nemocniční tým (4 h). - Profese všeobecné sestry, porodní asistentky, zdravotnického záchranáře (1 h). - Nemocniční oddělení (2 h). - Anamnéza, příjem do nemocnice. (2 h). - Nehody, úrazy (2 h). - Bolest, typy a léčba bolesti. (2 h) - Gramatika: Přehled časů v angličtině (Swan) (1 h) - Dovednosti: Dialog mezi zdravotníkem a pacientem (1h).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| pravidel anglické větné skladby |
| pravidel anglické větné skladby |
| gramatických časů |
| gramatických časů |
| slovní zásoby probíraných témat |
| slovní zásoby probíraných témat |
| základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
| základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
| různých kulturních kontextů |
| různých kulturních kontextů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| stručně odůvodnit své názory a plány |
| stručně odůvodnit své názory a plány |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007.
-
Grice, Tony. Nursing 1 : student's book. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-456977-4.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Zlín: UTB, 2007.
-
SWAN, M. WALTER C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Grada Publishing + Avicenum, 1999.
|