Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Představení povolání - Představení činností - Umět hovořit o práci a pracovišti - Vnější stavba lidského těla - Vnitřní stavba lidského těla - Schopnost charakterizovat osoby - Schopnost popsat vlastnosti a vzhled - Onemocnění, nehody, úrazy - Systém minulých časů - Vybrané vedlejší věty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
Student je schopen komunikovat německy v mluvené a psané formě na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Student je schopen komunikovat německy v mluvené a psané formě na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Práce studentů ve dvojicích |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, V. Němčina pro jazykové školy 1 a 2 nově.. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Karasová, E. Němčina pro zdravotní sestry.. Praha, 2004. ISBN 80-7333-027-X.
-
Polášková, L. Problematika sociální práce a sociální pedagogiky v zahraničních pramenech.. Kroměříž, 2004.
|