Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Tělní systémy a jejich poruchy - Příjem do nemocnice - Nehody a úrazy - Bolest - Rodinná anamnéza - Návštěva u lékaře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
používat pravidla anglické větné skladby |
používat pravidla anglické větné skladby |
používat správně gramatické časy |
používat správně gramatické časy |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
use the rules of English sentence structure |
use the rules of English sentence structure |
use correct grammatical tenses |
use correct grammatical tenses |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
distinguish between pre-present and simple past |
distinguish between pre-present and simple past |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybrat správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře |
vybrat správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře |
popsat proces přijímání pacienta do nemocnice |
popsat proces přijímání pacienta do nemocnice |
rozlišit tělní systémy, jejich případné poruchy a faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
rozlišit tělní systémy, jejich případné poruchy a faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
vyjmenovat typy bolestí |
vyjmenovat typy bolestí |
sestavit správně otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění základní zdravotnické dokumentace |
sestavit správně otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění základní zdravotnické dokumentace |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Cambridge Univ. Press, 2007.
-
GRICE, T. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Zlín: UTB, 2007.
-
SWAN, M. WALTER C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
|