Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Symptomy nemocí (3 h). - Péče o seniory. (3 h). - Výživa (3 h). - Krev. (3 h). - Fáze vývoje člověka, umírání. (4 h). - Hygiena (2 h). - Návštěva u lékaře. (2 h)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
use the rules of English sentence structure |
use the rules of English sentence structure |
use correct grammatical tenses |
use correct grammatical tenses |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
distinguish between pre-present and simple past |
distinguish between pre-present and simple past |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat správně gramatické časy |
používat správně gramatické časy |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
Odborné dovednosti |
---|
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvolit správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice. |
zvolit správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice. |
rozeznat tělní systémy a jejich případné poruchy |
rozeznat tělní systémy a jejich případné poruchy |
objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
vyjmenovat typy bolestí |
vyjmenovat typy bolestí |
sestavit správné otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace |
sestavit správné otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace |
choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. |
choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. |
describe the process of admitting a patient to a hospital. |
describe the process of admitting a patient to a hospital. |
distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. |
distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. |
list the types of pain. |
list the types of pain. |
correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. |
correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007.
-
GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
-
POHL, A. Professional English Medical. Essex, 2005. ISBN 0-562-45147-7.
-
SWAN, M. WALTER, C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
-
ŠTANGLOVÁ, M. Komunikace lékař - pacient. Praha: Karolinum, 2004.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada Publishing+Avicenum, 1999.
|