Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost představit se - Schopnost představit své kolegy - Pracoviště - Informace o studiu a práci - Prezentační dovednosti - Části lidského těla - Navázání kontaktu se spolupracovníky, klienty - Schopnost formulovat dotazy a reagovat na dotazy - Schopnost formulovat pokyny - Časování pravidelných sloves - Časování nepravidelných sloves - Předložky - Předpony - Systém časů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
|