Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Lidské tělo - Tělní systémy - Nemocniční tým - Profese zdravotní sestry - Nemocniční oddělení - Anamnéza Gramatika: Přehled časů v angličtině (Swan). Dovednosti: Poslech dialogu mezi lékařem a pacientem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
znalost pravidel anglické větné skladby |
znalost pravidel anglické větné skladby |
znalost gramatických časů |
znalost gramatických časů |
znalost slovní zásoby probíraných témat |
znalost slovní zásoby probíraných témat |
znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
znalost různých kulturních kontextů |
znalost různých kulturních kontextů |
Odborné dovednosti |
---|
vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
stručně odůvodnit své názory a plány |
stručně odůvodnit své názory a plány |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
-
SWAN, M. WALTER, C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
-
ŠTANGLOVÁ, M. Komunikace lékař - pacient. Praha: Karolinum, 2004.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Grada Publishing + Avicenum, 1999.
|