Předmět: Odborná komunikace v cizím jazyce IV

« Zpět
Název předmětu Odborná komunikace v cizím jazyce IV
Kód předmětu CJV/NP4AJ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Důkazy - hlavní argumenty a podpůrná fakta - Hodnocení premisy a závěry - Argumentační esej - argumenty pro a proti, organizace myšlenek, jazykové prostředky - Výběr a syntéza informací; vztažné věty - Problém/řešení - hodnocení řešení, jazykové prostředky (vyjádření nejistoty, předložkové vazby, it is/there is) - Příčina a následek - jazykové prostředky, psaní eseje, postoj autora - Příprava a přednes prezentace na zvolené téma

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B2, kterou dále rozvíjejí ve své odborné oblasti.
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B2, kterou dále rozvíjejí ve své odborné oblasti.
Výsledky učení
jazykových prostředků argumentační eseje
jazykových prostředků argumentační eseje
syntézy informací
syntézy informací
vztažných vět
vztažných vět
jazykových prostředků problému/řešení
jazykových prostředků problému/řešení
jazykových prostředků příčiny/následku
jazykových prostředků příčiny/následku
Odborné dovednosti
argumentovat na základě důkazů
argumentovat na základě důkazů
ukázat příčinu a následek
ukázat příčinu a následek
vytvořit text k řešení problému
vytvořit text k řešení problému
napsat argumentační esej
napsat argumentační esej
připravit a přednést prezentaci
připravit a přednést prezentaci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza textu
Analýza textu
Analýza prezentace
Analýza prezentace
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Analýza textu
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Zpracování prezentace
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza textu
Rozbor jazykového projevu studenta
Doporučená literatura
  • de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
  • Dvořáčková, V., Hochmanová, D, Trčková, D. Anglická terminologie pro učitele. Anglická terminologie pro učitele, Praha: Grada Publishing, 2021.
  • Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
  • Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
  • Syslová, Z. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Brno: Masaryk University, 2019.
  • Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr