|
Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Psaní poznámek s využitím symbolů a grafiky - Porovnání jevů (Vennův diagram) - Příklady, vysvětlení - jazykové prostředky - Posouzení literárního zdroje v kontextu a z pohledu objektivity - Metody hodnocení, porovnání ve specifickém kontextu - Diskuse - vedení, podpora argumentů literárními zdroji - Porovnání předcházejících výzkumů - Typy citací v kontextu, parafráze, reference - Prezentace studentů na téma z oboru
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2. |
| Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2. |
| Výsledky učení |
|---|
| jazykových prostředků příkladů a vysvětlení |
| jazykových prostředků příkladů a vysvětlení |
| psaní souhrnu |
| psaní souhrnu |
| typů citací v kontextu |
| typů citací v kontextu |
| parafrází a referencí |
| parafrází a referencí |
| vedení diskuse |
| vedení diskuse |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat text |
| analyzovat text |
| zhodnotit objektivitu textu |
| zhodnotit objektivitu textu |
| organizovat své poznámky |
| organizovat své poznámky |
| citovat v kontextu |
| citovat v kontextu |
| produkovat souvislý text s využitím těchto jevů |
| produkovat souvislý text s využitím těchto jevů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Analýza prezentace |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
Dvořáčková, V., Hochmanová, D, Trčková, D. Anglická terminologie pro učitele. Anglická terminologie pro učitele, Praha: Grada Publishing, 2021.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
-
Syslová, Z. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Brno: Masaryk University, 2019.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.
|