Předmět: Odborná komunikace v cizím jazyce III

« Zpět
Název předmětu Odborná komunikace v cizím jazyce III
Kód předmětu CJV/NP3AJ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Psaní poznámek s využitím symbolů a grafiky - Porovnání jevů (Vennův diagram) - Příklady, vysvětlení - jazykové prostředky - Posouzení literárního zdroje v kontextu a z pohledu objektivity - Metody hodnocení, porovnání ve specifickém kontextu - Diskuse - vedení, podpora argumentů literárními zdroji - Porovnání předcházejících výzkumů - Typy citací v kontextu, parafráze, reference - Prezentace studentů na téma z oboru

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 17 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2.
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2.
Výsledky učení
jazykových prostředků příkladů a vysvětlení
jazykových prostředků příkladů a vysvětlení
psaní souhrnu
psaní souhrnu
typů citací v kontextu
typů citací v kontextu
parafrází a referencí
parafrází a referencí
vedení diskuse
vedení diskuse
Odborné dovednosti
analyzovat text
analyzovat text
zhodnotit objektivitu textu
zhodnotit objektivitu textu
organizovat své poznámky
organizovat své poznámky
citovat v kontextu
citovat v kontextu
produkovat souvislý text s využitím těchto jevů
produkovat souvislý text s využitím těchto jevů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
E-learning
Analýza prezentace
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
  • Dvořáčková, V., Hochmanová, D, Trčková, D. Anglická terminologie pro učitele. Anglická terminologie pro učitele, Praha: Grada Publishing, 2021.
  • Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
  • Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
  • Syslová, Z. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Brno: Masaryk University, 2019.
  • Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr