Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Psaní poznámek s využitím symbolů a grafiky - Porovnání jevů (Vennův diagram) - Příklady, vysvětlení - jazykové prostředky - Posouzení literárního zdroje v kontextu a z pohledu objektivity - Metody hodnocení, porovnání ve specifickém kontextu - Diskuse - vedení, podpora argumentů literárními zdroji - Porovnání předcházejících výzkumů - Typy citací v kontextu, parafráze, reference - Prezentace studentů na téma z oboru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 17 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2. |
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a dosáhnou úrovně B2. |
Výsledky učení |
---|
jazykových prostředků příkladů a vysvětlení |
jazykových prostředků příkladů a vysvětlení |
psaní souhrnu |
psaní souhrnu |
typů citací v kontextu |
typů citací v kontextu |
parafrází a referencí |
parafrází a referencí |
vedení diskuse |
vedení diskuse |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat text |
analyzovat text |
zhodnotit objektivitu textu |
zhodnotit objektivitu textu |
organizovat své poznámky |
organizovat své poznámky |
citovat v kontextu |
citovat v kontextu |
produkovat souvislý text s využitím těchto jevů |
produkovat souvislý text s využitím těchto jevů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Analýza prezentace |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
Dvořáčková, V., Hochmanová, D, Trčková, D. Anglická terminologie pro učitele. Anglická terminologie pro učitele, Praha: Grada Publishing, 2021.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
-
Syslová, Z. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Brno: Masaryk University, 2019.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.
|