Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Identifikace kontextu, jmenné vazby - Popis - porozumění a psaní, jmenné vazby, příslovce v kontextu - Souhrn - psaní poznámek, jazykové prostředky, přípony - Prezentace výsledků a diskuse - jazykové prostředky (časy, jmenné vazby) - Využití literárních zdrojů v psaní odborných textů - hodnocení zdrojů, psaní poznámek - Hlavní a podpůrné myšlenky - Literární zdroje - syntéza myšlenek v odstavci, odkazy na literaturu - Vyjádření postoje, reakce na názory
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+. |
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+. |
Výsledky učení |
---|
identifikace kontextu |
identifikace kontextu |
jmenných vazeb |
jmenných vazeb |
syntézy myšlenek v odstavci |
syntézy myšlenek v odstavci |
jazykových prostředků v souhrnu |
jazykových prostředků v souhrnu |
využití literárních zdrojů v psaní odborných textů |
využití literárních zdrojů v psaní odborných textů |
Odborné dovednosti |
---|
předvídat obsah textu |
předvídat obsah textu |
na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek |
na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek |
používat literární zdroje ve svém textu |
používat literární zdroje ve svém textu |
vyjádřit postoj a reagovat na názory |
vyjádřit postoj a reagovat na názory |
prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky |
prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/C1. OUP, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu. 2020.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. OUP, 1998. ISBN 0-521-43680-X.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.
|