Předmět: Odborná komunikace v cizím jazyce II

« Zpět
Název předmětu Odborná komunikace v cizím jazyce II
Kód předmětu CJV/NP2AJ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Identifikace kontextu, jmenné vazby - Popis - porozumění a psaní, jmenné vazby, příslovce v kontextu - Souhrn - psaní poznámek, jazykové prostředky, přípony - Prezentace výsledků a diskuse - jazykové prostředky (časy, jmenné vazby) - Využití literárních zdrojů v psaní odborných textů - hodnocení zdrojů, psaní poznámek - Hlavní a podpůrné myšlenky - Literární zdroje - syntéza myšlenek v odstavci, odkazy na literaturu - Vyjádření postoje, reakce na názory

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+.
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+.
Výsledky učení
identifikace kontextu
identifikace kontextu
jmenných vazeb
jmenných vazeb
syntézy myšlenek v odstavci
syntézy myšlenek v odstavci
jazykových prostředků v souhrnu
jazykových prostředků v souhrnu
využití literárních zdrojů v psaní odborných textů
využití literárních zdrojů v psaní odborných textů
Odborné dovednosti
předvídat obsah textu
předvídat obsah textu
na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek
na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek
používat literární zdroje ve svém textu
používat literární zdroje ve svém textu
vyjádřit postoj a reagovat na názory
vyjádřit postoj a reagovat na názory
prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky
prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza textu
Analýza textu
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
E-learning
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
  • de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/C1. OUP, 2013. ISBN 9780194001786.
  • Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu. 2020.
  • Murphy, R. English Grammar in Use. OUP, 1998. ISBN 0-521-43680-X.
  • Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr