Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vstupní test, identifikace jazykové úrovně; doporučení materiálů k samostudiu pro případné vyrovnání úrovně - Porozumění a prezentace informací, psaní poznámek z přednášek; akademická slovní zásoba - Slovní zásoba obecná, akademická, odborná; skupiny slov - Prezentace, jejich struktura; sdělování zkušeností, použití časů - Čtení - druhy, téma, účel, hlavní myšlenka, předpovídání obsahu textu - Věta - struktura, typy; odstavec a jeho rysy - Diskuse psaná a mluvená, vyjádření postoje, kritické hodnocení - Definice a vysvětlení - rozdíly v psané a mluvené formě - Čtení a porozumění autentickým materiálům psaným a mluveným - Přednesení prezentace na zvolené odborné téma - hodnocení kolegy a vyučujícím. Vedle akademického jazyka je rozvíjen také jazyk obecný, včetně gramatiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia bakalářského stupně, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a tuto rozvíjejí ve své odborné oblasti. |
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia bakalářského stupně, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B1+ a tuto rozvíjejí ve své odborné oblasti. |
Výsledky učení |
---|
akademické slovní zásoby |
akademické slovní zásoby |
struktury prezentace |
struktury prezentace |
struktury a typů vět |
struktury a typů vět |
psané a mluvené diskuse |
psané a mluvené diskuse |
definic a vysvětlení a jejich rozdílů v psané a mluvené formě |
definic a vysvětlení a jejich rozdílů v psané a mluvené formě |
Odborné dovednosti |
---|
hodnotit zdroje informací |
hodnotit zdroje informací |
podrobně zapisovat informace |
podrobně zapisovat informace |
naplánovat a napsat odstavec s logickým tokem informací |
naplánovat a napsat odstavec s logickým tokem informací |
pracovat s autentickým materiálem a adekvátně na něho reagovat |
pracovat s autentickým materiálem a adekvátně na něho reagovat |
připravit a přednést krátkou prezentaci ve skupině |
připravit a přednést krátkou prezentaci ve skupině |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Analýza prezentace |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. OUP, 2019. ISBN 978-1-108-4576541.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008.
|