Vyučující
|
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Důkazy - hlavní argumenty a podpůrná fakta - Hodnocení premisy a závěry - Argumentační esej - argumenty pro a proti, organizace myšlenek, jazykové prostředky - Výběr a syntéza informací; vztažné věty - Problém/řešení - hodnocení řešení, jazykové prostředky (vyjádření nejistoty, předložkové vazby, it is/there is) - Příčina a následek - jazykové prostředky, psaní eseje, postoj autora - Příprava a přednes prezentací na zadaná či zvolená témata
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B2, kterou dále rozvíjejí ve své odborné oblasti. |
Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Vstupují do předmětu s úrovní B2, kterou dále rozvíjejí ve své odborné oblasti. |
Výsledky učení |
---|
jazykových prostředků argumentační eseje |
jazykových prostředků argumentační eseje |
syntézy informací |
syntézy informací |
vztažných vět |
vztažných vět |
jazykových prostředků problému/řešení |
jazykových prostředků problému/řešení |
jazykových prostředků příčiny/následku |
jazykových prostředků příčiny/následku |
Odborné dovednosti |
---|
argumentovat na základě důkazů |
argumentovat na základě důkazů |
ukázat příčinu a následek |
ukázat příčinu a následek |
vytvořit text k řešení problému |
vytvořit text k řešení problému |
napsat argumentační esej |
napsat argumentační esej |
připravit a přednést prezentaci |
připravit a přednést prezentaci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza textu |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
Dvořáčková, V., Hochmanová, D, Trčková, D. Anglická terminologie pro učitele. Anglická terminologie pro učitele, Praha: Grada Publishing, 2021.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use - Intermediate, 5th edition, 2019. 2019. ISBN 978-1-108-45765-1.
-
Syslová, Z. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Brno: Masaryk University, 2019.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.
|