Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Volný čas - Aktivity ve volném čase - Ubytování v hotelu - Objednávka ubytování - Oblečení - Běžný všední den a víkend - Možnosti, jak trávit dovolenou - Životospráva a sportovní aktivity - Práce a možnosti podnikání - Nákupy potravin - Prezentace na zvolené téma
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
Student je schopen adekvátně komunikovat v běžných konverzačních situacích. |
Student je schopen adekvátně komunikovat v běžných konverzačních situacích. |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
-
Věra Höppnerová. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plneň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
|