Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- První kontakt - Představování, schopnost představit sebe i ostatní - Orientace ve městě, schopnost zeptat se na cestu - Představit členy své rodiny, jejich zájmy a záliby - Popsat různé typy bydlení, výhody a nevýhody - V restauraci - Objednat si oběd, popsat stravovací návyky - Dovolená a cestování - Názvy zemí, obyvatelé, jazyky - Prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Písemná zkouška |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy nově 1. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy nově 2. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|