Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost představit se - Schopnost představit své studium - Popsat náplň a činnost záchranáře - Popsat subjektivní a objektivní příznaky onemocnění - Popsat druhy bolesti a udělat zápis - Pojmenovat druhy a formy léků, podávání - Vyjmenovat pomůcky potřebné pro péči o pacienta - Odebírat anamnézu - Popsat zdravý životní styl - Práce s odbornými texty - Analýza odborných textů - Příprava prezentace - Přednes prezentace - Analýza prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 7 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
S jistotou používaná slovní spojení daného oboru, rozsáhlejší slovní zásoba, jsou upevněny gramatické a syntaktické struktury. Schopnost prezentovat vlastní studium a úkoly záchranáře. |
S jistotou používaná slovní spojení daného oboru, rozsáhlejší slovní zásoba, jsou upevněny gramatické a syntaktické struktury. Schopnost prezentovat vlastní studium a úkoly záchranáře. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
praktikovat překlad jednoduchých textů |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
interpretovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a předat informace |
navrhnout a předat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Jun Li a kol. Učebnice němčiny pro práci ve zdravotnictví. Brno, Edika. 2013.
-
Karasová, Eva. Němčina pro zdravotní sestry. Praha, Informatorium. 2004.
-
Kozmová, Růžena a kol. Deutsch für Physiotherapeuten. Trnava. 2009.
-
Soják, Karel. Němčina pro vyšší zdravotní školy a bakalářské studium. Praha, Eurolex Bohemia. 2004.
|